PODPORA RODINY
-
Videoklip služby Podpora rodiny.mp4
Poslání – veřejný závazek
Náš tým poskytuje profesionální pomoc a podporu rodinám s nezaopatřenými dětmi v nepříznivé životní situaci, kterou nedokážou řešit sami.Společně se vydáváme na cestu plné naděje, kde na konci nacházíme spokojenost. Tato cesta nás spojuje vzájemným obdarováním, sdílením radosti i smutku. Jsme tu pro sebe navzájem, abychom našli ztracený pocit štětí. Podporovali se v lásce i porozumění na cestě životem plné výzev.
Zásady činnosti
- Partnerský přístup - Jednáme na základě partnerských principů, přijímáme člověka s jeho klady i zápory.
- Víra v dobro - Věříme, že v každém člověku je dobro a zdroj síly pro hledání nových cest.
- Spolupráce - Společně s druhými nacházíme nové cesty snadněji.
- Hodnoty podle Desatera - Řídíme se Desaterem Božích svobod – etickým programem Dekacert.
Cíle
Cílem poskytování našich služeb je fungující rodina s bezpečným prostředím pro zdravý rozvoj všech jejich členů.
Rodina je ve svém prostředí a sociální situaci schopna zejména
- samostatně, účelně hospodařit se svými finančními prostředky a zajistit běžný chod domácnosti,
- zajistit pravidelnou předškolní a školní docházku dětí a vhodné podmínky pro domácí přípravu,
- využívat zdravotní péči pro všechny členy rodiny, včetně preventivní,
- fungovat jako tým, založený na dobrých vztazích,
- společně trávit volný čas vhodným způsobem
Cílová skupina
Rodiny s dítětem/dětmi.
*Poznámka: do pojmu rodina zahrnujeme i ženy, nebo rodiny, které narození dítěte očekávají, nebo rodiče, kteří usilují o navrácení dítěte/dětí z jiného typu výchovy.
Věková struktura cílové skupiny
Bez omezení věku
Provozní doba
- terénní forma - Přeloučsko, domácnosti uživatelů, pondělí až pátek, 7 – 18 hod.
- ambulantní forma - kancelář služby, Českobratrská 84, Přelouč, každé pondělí, 13 – 16 hod.
Jakub klub - Českobratrská 90, Přelouč, a to na Zelený čtvrtek a druhý pátek v prosinci, 10 - 14 hod
Poskytované služby
- základní sociální poradenství -
např. o druhu sociálních služeb, o dávkách hmotné nouze a dávkách sociální péče, o bydlení
- výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti -
např. vytváření rozpočtu, hledání dalších zdrojů financí, sestavujeme životopis, nacvičování pracovního pohovoru, pomoc při jednání se zaměstnavateli; podpora při školní přípravě dětí.
- zprostředkování kontaktu se společenským prostředím -
např. kontaktování a doprovod k lékařům, na úřady, do škol, k soudnímu jednání.
- sociálně - terapeutické činnosti -
např. podpora zodpovědnosti za vlastní rozhodnutí, posilování vlastní hodnoty, hledání vnitřních a vnějších zdrojů při řešení různých životních situací, vedení ke společenským hodnotám, budování a upevňování vlastních hranic.
- pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí -
např. pomoc s vyplněním různých žádostí, pomoc navázat a rozvíjet přerušené rodinné vztahy.
Postup a práva uživatele při podávání stížností a připomínek
Uživatel má právo si stěžovat či mít připomínky ke službě (na kvalitu nebo způsob poskytování sociálních služeb). Stížnosti a připomínky slouží především ke zkvalitnění služby a individuálnímu přístupu ke každému z uživatelů. Uživatel je při podpisu Smlouvy o poskytování sociální služby seznámen s tím, že své stížnosti a připomínky může adresovat pracovníkům služby, vedoucímu služby a řediteli organizace. Stížnosti i připomínky mohou uživatelé vznášet ústně nebo písemně.
Poskytovatel je povinen reagovat na každou stížnost, forma reakce vyplývá z okolností. Stížností se řeší neodkladně, nejdéle však do 30 dnů. Pokud je lhůta překročena, je třeba o této skutečnosti a důvodech informovat účastníky, zejména stěžovatele. Pracovník, který přijme připomínku, stížnost (pokud nejde přímo o kompetentního pracovníka) je povinen informaci předat nadřízenému pracovníkovi nejpozději do 24 hodin.
Stížnost lze podat i anonymní formou, v takovém případě, bude její vyřízení vyvěšeno po dobu 30 dnů ve vývěsní skříňce charity na nám. 17. Listopadu.
V případě nesouhlasu se způsobem vyřízení stížností má uživatel právo podat odvolání k nadřízenému orgánu Charity Přelouč – Diecézní charitě Hradec Králové s podnětem k prošetření postupu při vyřizování stížnosti.
Zajištění služby
PODPORA RODINY – sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi
Adresa - Českobratrská 84, Přelouč, 535 01
Rita Levinská - vedoucí služby, pracovnice v sociálních službách - tel. 731 598 914
Bc. Kristýna Papoušková - sociální pracovnice - tel. 731 604 704
Mgr. Květa Kudová - sociální pracovnice - tel. 733 610 510
Ing. Mgr. Zdena Kumstýřová - ředitelka organizace, manažerka kvality - tel. 731 402 371