JAKUB KLUB
Poslání
Posláním služby Jakub klub je pomáhat dětem a mladým lidem ve věku 6 – 18 let překonávat jejich obtížné životní situace. Poskytnout podporu a informace pro jejich zvládnutí. Pozitivním přístupem vést děti a mladé lidi k zodpovědnosti a sebedůvěře.
Osobním přístupem a motivací pomáháme dětem a mladým lidem hledat jejich sny a touhy.
Zásady
- Osobní přístup – jednáme s dětmi a mladými lidmi laskavě
- Zodpovědnost za sebe a okolí – učíme děti a mladé lidi zodpovědnému jednání
- Naděje něčeho dosáhnout – hledáme u dítěte a mladých lidí touhu a naději něčeho dosáhnout
- Celostní přístup – pracujeme s biologickými, psychologickými, sociálními a spirituálními potřebami dítěte a mladých lidí
Kdy můžeš přijít
PO-ČT 12:00 - 17:00 hodin
Během letních a jarních prázdnin
PO - ČT 10:00 - 15:00 hodin
Kam můžeš přijít
Českobratrská 90, Přelouč 535 01
Co můžeme nabídnout?
- sportovní, rukodělné, hudební, výtvarné a taneční aktivity
- využívání společenských her
- můžeš využívat internet k hledání informací i pro zábavu
- pořádáme zážitkové aktivity na různá témata
- předáváme ti informace na to, co tě zajímá
- pokud nás požádáš, doprovodíme tě na úřad nebo jinou instituci
- s našimi dobrovolníky ti pomůžeme s vypracováním domácího úkolu a procvičování jakéhokoliv učiva
- učení může být i zábavné díky výukovým tabletům
- nemusíš nám sdělovat své jméno, stačí přezdívka
- můžeš se účastnit různých akcí v klubu
- pořádáme besedy a přednášky na různá témata
Kdo může přijít?
- děti a mladí ve věku 6 - 18 let, ohrožené společensky nežádoucími jevy
Kapacita služby
- 20 uživatelů v daném okamžiku
- 15 dětí (6-15let), 5 mladých (15-18 let)
Cíle
- děti a mladí objevují a rozvíjejí svoje silné stránky a talent
- děti a mladí si zlepší svoje školní dovednosti
- s naší podporou a pomocí, zvládá dítě a mladý svoji obtížnou životní situaci lépe
- děti a mladí pomocí tematických měsíců umí rozpoznat rizika
- děti a mladí využívají naší nabídky volnočasových aktivit
Pravidla služby
- Nízkoprahovost - zařízení poskytuje služby tak, aby byla umožněna maximální dostupnost, tedy ve snaze odstranit časové, prostorové a finanční bariéry, které by cílové skupině bránily vyhledat prostory zařízení či využít jeho služeb. Součástí tohoto principu je možnost využívat služeb anonymně, bez uvedení jména či jiných osobních údajů.
- Anonymita - možnost využívat služeb anonymně, bez uvedení jména či jiných osobních údajů
- Rovnost - v klubu jsme si všichni rovni, pro všechny platí stejná pravidla, pracovníci ke všem přistupují spravedlivě.
- Bezplatnost
- Osobní přístup – pracovníci berou ohled na individuální potřeby každého zájemce o službu/uživatele.
Máme taky nějaká pravidla, která je potřeba dodržovat, aby nám tu nevznikl chaos
- Můžeš kdykoli přijít a odejít
- Nemusíš za nic platit
- Nemusíš nám říkat své jméno, pokud nechceš, ale třeba nějakou přezdívku
- Nemusíš se zapojovat do činností, pokud nechceš, můžeš tu s námi jenom tak pobýt nebo si dělat na co budeš mít právě chuť
- Neboj se říct nám svůj názor na nás, na klub, na ostatní děti. Záleží nám na tom, abychom se tu všichni cítili dobře, uděláme pro to maximum.
- Když tě bude cokoli trápit, neboj se přijít a říct nám to, uleví se ti a pokusíme se spolu trápení vyřešit
- Můžeš si také stěžovat, když se ti nebude cokoli líbit
- Prosím pokus se tolerovat a respektovat ostatní
- Každý jsme nějaký, ale všichni jsme lidé, máme tělo a v něm duši, všichni se někdy radujeme a někdy trápíme, nezáleží na tom, jestli jsme bílí, černí, věříme v Boha nebo ne, všichni se chceme mít dobře
- Nechovej se agresivně, neper se, nenadávej druhým, násilí není hezká věc
- Pokud budeš sprostý, budeš si muset zasportovat (kluci kliky, holky dřepy)
- Můžeš si od nás půjčit nějaké hry, knihy nebo cokoli jiného, ale včas vrátit a neponičit!
- Do klubu nesmíš chodit opilý ani pod vlivem jiných omamných látek, vůbec by si neměl!!!
- Pokud si nebyl ráno ve škole, protože ti nebylo dobře, neměl by si chodit ani do klubu (je to jakoby si byl za školou)
- Pokud něco rozbiješ, bude třeba, aby si to opravil nebo nahradil, tak se snaž k věcem chovat hezky
- Musíme tě také upozornit, že jsou jisté průšvihy, které musíme hlásit (drogy, alkohol, krádeže, násilí…
Stížnosti
- Pokud nejsi s něčím spokojen, můžeš si samozřejmě stěžovat
- Stížnost můžeš vhodit do krabičky k tomu určené, která je v klubu
- Můžeš se také obrátit na nás pracovníky klubu nebo na ředitelku Charity
- Můžeš nám to říct, ale také napsat
- Pokusíme se zareagovat a vyřešit to hned, nejpozději do měsíce
Náš tým
- Vedoucí služby a sociální pracovnice: Mgr. et Bc. Miroslava Škávová
- Tel.: 731 598 915, email: miroslava.skavova@prel.hk.caritas.cz
- Ředitelka organizace, manažer kvality a sociální pracovnice služby: Ing. et Mgr. Zdenka Kumstýřová
- Tel.: 731 402 371, email: zdenka.kumstyrova@prel.hk.caritas.cz
- Pracovnice v sociálních službách: Šárka Pleskotová
- Tel.: 731 402 376, email: sarka.pleskotova@prel.hk.caritas.cz
- Sociální pracovnice: Dis. Kateřina Capayová
- Tel.: 734 124 763, email: katerina.capayova@prel.
hk.caritas.cz
Kam napsat?
- Jakub klub, Českobratrská 90, Přelouč, 535 01,email: miroslava.skavova@prel.hk.caritas.cz
- Charita Přelouč, Masarykovo náměstí 48, Přelouč, 535 01, email: zdenka.kumstyrova@prel.hk.caritas.cz
- Diecézní Charita Hradec Králové, Velké náměstí 37, Hradec Králové 500 03, email : dchhk@hk.caritas.cz