PODPORA PRO PĚSTOUNY

DSC01520

 

Kontakt: 

 

MAPA

O SLUŽBĚ

POSLÁNÍ

Posláním služby PODPORA PRO PĚSTOUNY je podpora náhradních rodičů pečujících o děti, které nemohou být vychovávány ve vlastní rodině. V náhradních rodinách pomáháme vytvářet přívětivé a podnětné prostředí pro zdravý vývoj svěřených dětí. Chráníme nejlepší zájmy a potřeby dětí v náhradních rodinách.

CÍLE SLUŽBY

  • Posilovat povědomí o pěstounské péči v místní komunitě prostřednictvím osvětových aktivit, spolupráce s institucemi a nabízení odborných konzultací pro zájemce o pěstounství.
  • Pomáhat řešit nenaplněné potřeby a přispívat k vytvoření stabilního prostředí pro svěřené dítě.
  • Podporovat dítě v kontaktu se svojí vlastní rodinou s ohledem na jeho individuální potřeby a aktuální situaci.
  • Zajistit osobě pečující splnění povinného vzdělávání pěstounů v oblasti péče a výchovy svěřených dětí.
  • Připravit dítě v přechodné pěstounské péči na předání do následného typu péče.

ZÁSADY ČINNOSTI

  • Nejlepší zájem dítěte – Je pro nás důležitý ve všech našich činnostech, a proto dbáme na ochranu práv a zájmů každého dítěte a usilujeme o spolupráci všech, kteří jsou zainteresovaní do života dítěte.
  • Respekt a individualizace podpory – Ke každé rodině přistupujeme s respektem k jejich specifickým potřebám a hodnotám. Podporu pro každou rodinu tedy plánujeme individuálně podle konkrétní situace rodiny.
  • Jedinečnost a sebeúcta dítěte – Během plánování cílů v rodině stavíme na silných stránkách dětí.
  • Podpora vztahů v rodině – Podporuje kontakt dítěte s biologickou rodinou, pokud je to v jeho nejlepším zájmu.
  • Důvěrnost a etika práce – Komunikujeme jasně a transparentně mezi všemi zapojenými osobami.

SEZNAM ČINNOSTÍ, KTERÉ VYKONÁVÁME NA ZÁKLADĚ POVĚŘENÍ

  • Uzavírat dohody o výkonu pěstounské péče (§ 48 odst. 2 písm. d) zákona č. 359//1999 Sb. o sociálně-právní ochraně dětí)
  • Poskytovat osobě pečující, s níž uzavřela dohodu o výkonu pěstounské péče, výchovnou a poradenskou péči při výkonu pěstounské péče a sledovat výkon pěstounské péče; pokud osoba pečující o tuto službu požádá, je pověřená osoba povinna výchovnou a poradenskou péči poskytnout (§ 48 odst. 2 písm. f) zákona č. 359//1999 Sb. o sociálně-právní ochraně dětí)

SLUŽBY, KTERÉ POSKYTUJEME NÁHRADNÍM RODINÁM

  • Doprovázení: minimální rozsah poradenství pěstounům, kteří pečují o svěřené dítě v těchto oblastech:
    • při řešení sociálních nebo psychických problémů,
    • při řešení problémů souvisejících s péčí o dítě, zdravím dítěte a s výchovou dítěte,
    • při zabezpečení péče o dítě se zdravotním postižením,
    • v oblasti vzdělání dítěte, při výběru a hodnocení možností další přípravy dítěte na budoucí povolání a při výběru vhodného zaměstnání,
    • v oblasti nabídky kulturní, sportovní a jiné zájmové činnosti svěřeného dítěte,
    • při uplatňování nároků osoby pečující nebo osoby v evidenci a svěřeného dítěte v oblasti nemocenského pojištění, důchodového pojištění, podpory v nezaměstnanosti a podpory při rekvalifikaci, státní sociální podpory, dávek pomoci v hmotné nouzi, dávek pro osoby se zdravotním postižením, veřejného zdravotního pojištění a při uplatňování jiných nároků a pohledávek,
    • při využívání sociálních služeb,
    • v období po přijetí dítěte do rodiny osoby pečující nebo osoby v evidenci,
    • v období návratu svěřeného dítěte do původní rodiny,
    • při přípravě svěřeného dítěte na odchod z náhradní rodinné péče a při zabezpečení bydlení pro svěřené dítě odcházející z náhradní rodinné péče, při poskytování pomoci dítěti při vyřizování úředních záležitostí, hledání zaměstnání, při hospodaření s finančními prostředky a řešení dalších otázek spojených se vstupem dítěte do samostatného života,
    • při jednání s rodiči nebo jinými osobami blízkými dítěti a při udržování a rozvíjení kontaktů dítěte s rodiči nebo jinými osobami blízkými,
    • při doplňování jejich odborných znalostí a dovedností,
    • při prevenci syndromu vyhoření a v dalších oblastech psychohygieny.
  • Pomoc a podpora při zajišťování krátkodobé péče o svěřené děti
  • Pomoc se zajištěním celodenní péče o svěřené děti při čerpání respitní péče -dovolené (např.: zážitkové pobyty, výlety pro děti)
  • Zprostředkování odborné pomoci: v oblasti, ve které děti či rodina odbornou pomoc potřebují (např.: psycholog, psychoterapeut, právník, případová konference)
  • Pomoc a podpora při kontaktu svěřených dětí s vlastní rodinou.
  • Zajištění povinného vzdělávání pro pěstouny (např.: zajištění vzdělávacího kurzu dle výběru pěstouna nebo individuální vzdělávání)
  • Pomoc každému dítěti, které požádá o ochranu svého života a dalších svých práv (doprovod na příslušnou instituci – orgán sociálně-právní ochrany dětí, anebo na Policii České republiky)

PRO KOHO JE SLUŽBA URČENA A JAK JE POSKYTOVÁNA

CÍLOVÁ SKUPINA
 
  • Osoby pečující a osoby v evidenci (pěstouni)
  • Děti svěřené do náhradní rodinné péče
  • Každé dítě, rodič nebo jiná osoba odpovědná za výchovu dítěte (stanovuje § 8 odst. 1 a § 9 zákona č. 359//1999 Sb. o sociálně-právní ochraně dětí)
OBLASTI, KDE JE SLUŽBA POSKYTOVÁNA NA ZÁKLADĚ POVĚŘENÍ KRAJSKÉHO ÚŘADU PARDUBICKÉHO KRAJE
 
  • Ve spádovém území obecních úřadů obce s rozšířenou působností:
  • Přelouč
  • Čáslav
  • Kutná Hora
  • Hradec Králové
  • Pardubice
  • Chrudim

ZPŮSOB ZAJIŠTĚNÍ SLUŽEB

  • Terénní a ambulantní poskytování služeb: služby jsou poskytovány v domácnosti náhradní rodiny nebo v určených prostorách služby a popř.: pracovník doprovází členy rodiny na úřady a další instituce.
  • Doba poskytování služby je stanovena od pondělí do pátku v čase 8 – 18 hod., nebo dle dohody s pěstouny                                                                                   

AKTUÁLNÍ INFORMACE PRO PĚSTOUNSKÉ RODINY

att.EqiE73MCXwx6w5xbtxacohpIRaepTFyKD-ukbhCqi-kVZDĚLÁVÁNÍ PĚSTOUNŮ STR 1VZDĚLÁVÁNÍ PĚSTOUNŮ 2 STR.víkend-děti

PRACOVNICE SLUŽBY

WhatsApp Image 2025-04-02 at 13.40.37

WhatsApp Image 2025-04-02 at 13.40.38

WhatsApp Image 2025-04-02 at 113.40.38

att.gSItiKz-UYZNxavGGsNJ02C2_VrrjKd7i___VlzI9YU

Screenshot_2025-08-31-22-21-12-996_com.canva.editor-edit

Kontakty na pracovnice:
Mgr. Pavlína Křepská, tel.: 731598913, email: pavlina.krepska@prel.hk.caritas.cz
Mgr et Mgr. Barbora Janderová, tel.: 737859736, email: barbora.janderova@prel.hk.caritas.cz
Mgr. Petra Janíčková, tel.: 731640230, email: petra.jenickova@prel.hk.caritas.cz
Mgr. Romana Backová Zittová, tel.: 604287555, email: romana.zittova@prel.hk.caritas.cz
Mgr. Hana Mencová, tel.: 734545475. email: hana.mencova@prel.hk.caritas.cz

UŽITEČNÉ ODKAZY

ODKAZY NA WEBOVÉ STRÁNKY NADACÍ A NADAČNÍCH FONDŮ POSKYTUJÍCÍ PODPORU V OBLASTI NÁHRADNÍ RODINNÉ PÉČI

  • Nadace Terezy Maxové dětem (nadaceterezymaxove.cz)
    • Podporuje děti vyrůstající v náhradních rodinách, zejména v oblastech vzdělávání a osobního rozvoje. Pěstounské rodiny mohou žádat o podporu při vzdělávání, mimoškolních vzdělávacích kurzů, vzdělávacích potřeb i o podporu v oblasti zájmových a volnočasových aktivit.
  • Nadace JT (nadacejt.cz)
    • Náhradním rodinám přispívá zejména na úhradu psychoterapie, respitní pobyty, úhradu řidičského oprávnění, dioptrických brýlí, školních obědů, rovnátek nebo školních pomůcek. 
  • Nadační fond manželů Livie a Václava Klausových (nadacnifondklausovych.cz)
    • Nabízí příspěvky na jazykové kurzy, řidičské průkazy a stipendia pro děti a mladé lidi z pěstounských rodin.
  • Nadační fond Rozum a Cit (rozumacit.org)
    • Zaměřuje se na podporu pěstounských rodin, přičemž přispívá na přestavbu nebo rozšíření obydlí, vybavení dětských pokojíčků, zdravotnické (např. příspěvek na rovnátka), rehabilitační a výukové pomůcky (školní pomůcky, notebooky apod) a rekonstrukci bezbariérových prostor. Taktéž můžete žádat o příspěvek na psychoterapie nebo volnočasové aktivity (zájmové kroužky, dětské tábory).
  • Nadace AGROFERT (nadace-agrofert.cz)
    • Poskytuje jednorázové příspěvky osamělým rodičům, včetně pěstounů, kteří se ocitli v tíživé životní situaci.
  • Sklad pro pěstouny Pardubice (www.facebook.com/sklad.pro.pestouny.pardubice)
    • Nabízí bezplatné vybavení pro pěstounské rodiny, včetně nábytku, hraček, oblečení a zdravotních pomůcek. Projekt vznikl za podpory Nadace Jistota Komerční banky a organizace Dobrá rodina.

MOŽNOST PODÁNÍ STÍŽNOSTÍ, PODNĚTŮ A PŘIPOMÍNEK

MOŽNOSTI PODÁNÍ STÍŽNOSTI, PODNĚTŮ A PŘIPOMÍNEK

  • ZPŮSOB PODÁNÍ:
    ÚSTNĚ: všem zaměstnancům zařízení
    PÍSEMNĚ: dopis, e-mail
    TELEFONICKY: všem zaměstnancům zařízení
    KONTAKTY:
    Ředitelka organizace: Ing. et Mgr. Zdenka Kumštýřová, Pražská 14, 535 01 Přelouč, tel.: 731
    402 371, e-mail: zdenka.kumstyrova@prel.hk.caritas.cz
    Zástupkyně ředitelky organizace: Rita Levinská, Pražská 14, 535 01 Přelouč, tel.:
    731 598 914, e-mail: rita.levinska@prel.hk.caritas.cz
    Vedoucí služby: Mgr. Pavlína Křepská, Pražská 14, 535 01 Přelouč, tel.: 731 598 913, e-mail:
    pavlina.krepska@prel.hk.caritas.cz
    Nadřízený orgán: Biskupství královéhradecké, Velké náměstí 35/44, 500 03 Hradec Králové, tel.:
    495 063 611
  • POSTUP PŘI VYŘIZOVÁNÍ STÍŽNOSTÍ, PODNĚTŮ A PŘIPOMÍNEK:
    Každý pracovník Charity Přelouč je oprávněn a povinen stížnost, podnět nebo připomínku
    přijmout a zaevidovat ji. Veškeré stížnosti jsou pracovníkem Charity Přelouč zaznamenány do
    příslušného formuláře.
    Odpovědný pracovník Charity Přelouč má povinnost stížnost, podnět či připomínku prošetřit a
    následně vypracovat řešení, které schvaluje ředitel organizace.
    Po vypracování řešení bude odpovědný pracovník Charity Přelouč stěžovatele informovat, dle
    způsobu, který si stěžovatel zvolil (ústně / písemně / emailem).
    Anonymní podání stížnosti písemnou formou lze, pokud stěžovatel pošle stížnost na adresu
    nebo jí vhodí do schránky v sídle služby. Tato stížnost bude řešena stejným způsobem jako
    ostatní stížnosti a písemné vyřešení této stížnosti bude po dobu 30 dnů vyvěšeno v propagační
    skřínce Charity Přelouč na náměstí 17. listopadu v Přelouči a na webových stránkách organizace.
    Stěžovatel má možnost si zvolit svého zástupce, blízkou osobu nebo tlumočníka pro vyřízení
    stížnosti.
    Každý zápis o stížnosti, následné řešení stížnosti, podnětu či připomínky či písemné vyrozumění
    jsou založeny do označených desek v kanceláři služby.
  • LHŮTA PRO VYŘIZOVÁNÍ STÍŽNOSTÍ, PODNĚTŮ A PŘIPOMÍNEK:
    Řeší se neodkladně, nejdéle však do 30 dní od podání stížnosti, podnětu či připomínky.
    V případě delšího řešení stížnosti, podnětu či připomínky, informuje odpovědný pracovník
    stěžovatele o překročení lhůty pro vyřizování stížnosti, podnětu a připomínky.
    IČO: 70188769 bankovní spojení:
    Raiffeisenbank
    č. ú: 663094001/5500

Příloha č.5